خدمات پس از فروش در حالت کلی شامل ارائه خدماتی نظیر نصب، تعمیر، راهاندازی و تعویض قطعات یدکی محصول میشود بدون اینکه خریدار وجهی در مقابل این خدمات بپردازد.
بسیاری از برندهای معتبر دنیا در جهت جلب رضایت مشتریان توسط شرکتهایی به ارائه خدمات پس از فروش به خریداران میپردازند از طرفی گارانتی و خدمات پس از فروش نشان دهنده مرغوبیت و بالا بودن کیفیت یک کالا نیز می باشد. در واقع میتوان خدمات پس از فروش و گارانتی را یکی از دلایلی دانست که موجب شده برندهای معتبر به محبوبیت برسند و بتوانند در بازارهای جهانی به رقابت با برندهای دیگر بپردازند.
خدمات پس از فروش در حالت کلی شامل ارائه خدماتی نظیر نصب، تعمیر، راهاندازی و تعویض قطعات یدکی محصول میشود بدون اینکه خریدار وجهی در مقابل این خدمات بپردازد. میزان مدت مجانی بودن خدمات پس از فروش بستگی به مدت زمان گارانتی یک محصول دارد.